marți, 16 iunie 2009

cancerul la san

am scris acum cateva zile despre o prietena care trece prin momente grele, fiind diagnosticata si operata de cancer la san. deoarece m-a impresionat profund acest caz, am incercat sa apelez si la organizatiile(societatile) care dupa parerea mea ar trebui sa sprijine intr-un fel sau altul persoanele lovite de aceasta boala care nu iarta, cancer. binenteles ca nu am apelat la societatile care apartin statului deoarece m-am si obisnuit ca raspunsul din partea lor sa fie unul negativ, purtand pe buze acel traditional NU SE POATE. probabil ca asta este una dintre probele de angajare in acele institutii, cu cat poti spune mai des si mai tare NU SE POATE cu atat ai mai multe sanse de a fi angajat.
am apelat cu incredere si cu sufletul deschis, am expus pe scurt povestea urmand sa detaliez atunci cand voi gasi intelegere sau cand mi se va oferi ocazia. binenteles ca toate raspunsurile au fost negative sau eschivante. o sa le atasez mai jos.

Asociatia Provita Bucuresti : "Buna ziua, Informatia nu este total incorecta, in sensul ca intr-adevar noi lucram pentru apararea vietii umane, insa Filiala Bucuresti a Asociatiei nu este o organizatie de caritate. Nu avem buget pentru asa ceva si nici posibilitatea de a o ajuta pe colega dvs. Cu parere de rau,"
raspunsul meu : "Marea rugaminte ar fi daca mi-ati putea indruma pasii spre alte asociatii care ne-ar putea sprijini in acest sens. Cu multe multumiri, "
raspunsul lor : "Pro-vita lucreaza in special cu copiii, pentru prevenirea avortului si a abandonului familial. N-avem experienta in ajutorarea persoanelor bolnave.Cu stima," - pe net aparea ca societate ce sprijina lupta impotriva cancerului ... poate sunt vinovati cei care au facut si implementat site-ul.

Asociatia Bolnavilor de Cancer : "Imi pare rau de vesti si mai rau imi pare ca nu putem sa va ajutam deoarece suntem toti voluntari. Ceea ce putem face este sa va sustinem moral si juridic in fata autoritatilor. Cu stima si sanatate, Irimia " - cel putin s-a oferit sa sprijine intr-un fel.

Societatea Romana de Cancer : " Buna ziua!Din pacate situatia noastra nu ne permite sa oferim sprijin financiar bolnavilor care doresc sa se opereze in strainatate si, chiar in cazul in care am avea o finantare foarte buna, nu am putea acoperi toate cererile pe care le primim.Operatia de mastectomie si tratamentul pentru cancer de san se pot face si in Romania si, din acest motiv, cred ca nu puteti apela nici la Casa de Asigurari prin formularul E 112. Va puteti interesa in acest sens si poate raspunsul va fi altul, in functie de diagnosticul pe care il are persoana in cauza.Va doresc multa sanatate si forta in lupta cu boala prietenei dvs! Anca Labunet " - chiar daca nu au fost acizi in raspuns macar s-au eschivat intr-un mod diplomat.

Clubul Amazoanelor Bistritene : " Dl Mihai,nu avem asemenea posibilitati,eu am fost operata in urma cu 12 ani la Cluj la Inst.Oncologic dr.Rancea,apelati cu incredere.Astept noi vesti. Cu stima, fam. Livia "

si alte multe societati care nici macar nu au catadicsit a raspunde unui mesaj umanitar. catre cine a fost trimis? catre toate acele societati private care chipurile sustin combaterea cancerului. intrebarea este: pentru ce sunt oare infiintate? de ce functioneaza ele? poti da sfaturi si sustine pe cineva "moral" chiar neavand o societate ! de ce se infiinteaza aceste societati??? suntem intotdeauna buni,chiar foarte buni la a lua cu 2 maini, de a ne insusi repede bunuri chiar daca nu sunt ale noastre, ce facem insa atunci cand suntem la un pas de moarte?! abia atunci devenim sensibili si intelegatori ... pacat ...

2 comentarii:

  1. Buna ziua,

    M-a intristat tare aceasta poveste..Din pacate,nu putem sa ne opunem destinului.
    As vrea sa stiu daca aceasta prietena a Dvs. a reusit sa depaseasca momentul si cum se mai simte acum,dupa cateva luni de la interventia chirurgicala,deoarece si eu am o prietena foarte buna a carei mama trece printr-o situatie similara in acest moment.
    Poate o veste buna primita de la cineva care a trait asa ceva si si-a revenit ii va da mai multa incredere si putere.

    RăspundețiȘtergere
  2. acum ii este mai bine, face citostaticele, se vad si urmarile acestor substante dar asta e. merg inainte, alta varianta nefiind valabila.

    RăspundețiȘtergere