miercuri, 8 mai 2013

batranii nostri


am ajuns, dimineata, devreme, aproape la prima ora intr-un sat parca uitat de vreme. am plecat fara aparatul de furat amintiri, cu mana goala practic, ce puteam vedea intr-un spital?
doua bucatarese frematau de zor, ciorba de miel, gratar de porc la carbune incins si prajituri. mirosea atat de bine ca-ti venea sa ramai la masa. am scapat de imaginea asta a poftei cand am dat de imaginea foamei, foamea de a intra in comuniune cu persoane noi, de atentie, de iubire si de rost in viata. am inceput a sta de vorba cu acesti frumosi batrani, oameni falnici odinioara, acum uitati de lume si de rude, neputinciosi in fata valului vietii. fiecare, fara sa realizeze, spunea povestea celuilalt, nicidecum povestea lui, simtindu-se puternic aerul institutiei din care deja faceau parte. isi stiau unul altuia povestile pe de rost, unde s-au nascut, cine i-au crescut, cum a fost razboiul, cum au fost parasiti, cate au indurat, cum s-au bucurat, tot. stiau exact ce le place a manca, ce beau, ce tensiune are celalalt, traiau parca unul prin celalalt. era un sentiment puternic de institutie acolo, iar ei chiar daca nu duceau lipsa de nimic din cele trebuincioase traiului de zi cu zi, erau privati de libertate si de dragoste.
ii intrebai cum se simt, cum trece timpul acolo, care sunt conditiile, daca le este bine sau nu si binenteles ca aveau numai cuvinte de lauda, dar abia daca le articulau,cuvintele erau aproape soptite, iti lasau clar impresia ca nici macar ei nu cred ceea ce spun, dar recitau o poezie bine invatata, asteptand doar un singur lucru bun: sfarsitul.
a 2-a zi m-am intors, am furat amintirile lor in cateva imagini si ne-am strigat din tot cuprinsul sufletului Hristos a inviat! pentru ca sfarsitul sa se transforme intr-un inceput, candva, fara timp si nepartinitor, iubiti cu aceiasi masura nemarginita.












2 comentarii:

  1. Foarte frumos din partea ta, le-ai luminat sufletul, batranii au nevoie de atentia si dragostea noastra. Emotionat. :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost rasplatit pe deplin cu dragostea si caldura lor, deci tot eu m-am folosit mai mult din toata acea experienta. Multumesc frumos pentru cuvant,

      Ștergere